Info & öppettider

Allt du behöver veta

Förhållningsregler i naturreservatet

Bjuröklubb är ett naturreservat vilket betyder att du som besökare också har ett ansvar. Det är tillåtet att tälta och ställa upp husvagnen vid badplatsen, på alla andra platser är det förbjudet att campa. För att kunna bevara den unika platsen behöver vi hjälpas åt med att vidmakthålla kunskapen kring vad det innebär att vistas på ett naturreservat som Bjuröklubb:

• Lämna all vegetation och alla döda träd och buskar orörda. Det är t ex inte lämpligt att färdas med terrängfordon över klapperstensfälten och stränder eller att spela paintball i dessa områden! Det skadar känsliga lavar och andra växter.
  • Respektera djurlivet, gå exempelvis inte nära fågelbon.
  • Håll hunden kopplad.
  • Undvik att i onödan röra dig på klapperstensfälten, det är en mycket känslig naturtyp. OBS: Absolut förbjudet att flytta omkring eller ”bygga” med stenar på klapperstensfälten, den känsliga laven skadas!
  • Håll naturen ren, lämna inget skräp efter Dig.
  • Var rädd om alla fornlämningar, de kan lätt raseras.

Boka aktivitet

Här bokar du in dig på våra aktiviteter.

Så blir du medlem

Föreningen har ca nittio medlemmar, varav de flesta har någon anknytning till Bjuröklubb eller Lövånger. Som medlem har du medlemsförmåner, till exempel rabatt på hyra övernattning, och du inbjuds till medlemsmöten.

Vill du vara med i vårt arbete med att utveckla Bjuröklubb är du hjärtligt välkommen som medlem!

Så här blir du medlem
Sätt in 100 kr på Föreningen Arena Bjuröklubbs bankgiro för varje år som du önskar vara medlem:
5354-6719 (Handelsbanken)
Uppge namn och adress i samband med insättningen.

Eller
Swisha 100 kr till nummer: 123 500 0781
Uppge er epost-adress i samband med insättningen.

Formuläret går till arena@bjuroklubb.se

sv_SESwedish